“Vaš drek, naš kruh”, poručuje svojim potencijalnim klijentima Admir Suljić. Jedna od njegovih firmi obavlja hitne intervencije za otčepljivanje kanalizacijskih cijevi 365 dana u godini. Ovaj, po zanimanju keramičar, dobro slaže pločice, a još bolje marketinške slogane. Taj talenat ga je doveo do poslovnog uspjeha.
– Ja sam postigao da imam besplatnu reklamu. Ne može proći kombi, a da ga ljudi ne zapamte, rekao je Admir za Deutsche Welle.
Ali Admirovi snovi o poslovnom uspjehu rođeni su na tvrdom ležaju. S posuđenim tenisicama i nekoliko desetaka njemačkih maraka u Hrvatsku je iz Bosne, u trećem pokušaju, doselio 2000. godine.
Unatoč trnovitom putu, vedrinu i smisao za humor nije izgubio.
– Pitaju me što sam ostao u Zagrebu, znam se zezati da nisam mogao od Bregane dalje sa bosanskim pasošom, ističe Admir.
S obzirom da radi ono što drugi ne žele, manjak radne snage u Hrvatskoj za njega znači više posla. Osim hitnim kanalizacijskim intervencijama, njegove firme se bave stolarijom i postavljanjem uređaja za hlađenje – sve uz pripadajuće slogane. No, Admir je iskusio i tamnu stranu uspjeha u tuđoj zemlji.
– Ja Bosanac, što sam ja došao u Zagreb, u njegovu državu, njemu krojiti sudbinu i određivati pravila. Taj naš mentalni sklop, balkanski – kad realno pogledaš, ne znaš s čime ga usporediti. Ali općenito u Hrvatskoj, onaj čovjek koji radi, trudi se, stvara, on ima najviše problema, tvrdi Suljić.
Ovaj uspješni gastarbajter u međuvremenu i na rodnoj grudi širi svoje poslovno carstvo, a u Hrvatskoj je prije nekoliko godina prešao i na “mirisniji” biznis – otvorio je frizerski i kozmetički salon. Ali Admir ionako nikada nije imao problem s time što se bavi “smrdljivim” poslom. Jer, kako kaže…
– Novac ima poseban miris, svima je privlačan i svima miriše.
A Admir očito ima nos za njega.
Preuzeto: MojaBiH