Poznato je da iseljeništvo doprinosi razvoju BiH na razne načine: ulaganjem, trgovinom, prijenosom znanja, doznakama, potrošnjom u BiH i na mnoge druge načine. Uloga iseljeništva u razvoju turizma u BiH još uvijek nije dovoljno prepoznata niti vidljiva, iako je turistički sektor jedna od najatraktivnijih grana gospodarstva u BiH za ulaganje iseljeništva. Istodobno, iseljenici su važna skupina koja redovito konzumira turističke usluge u BiH, a posrednici su koji doprinose većem dolasku stranih turista u BiH.

Ne postoje službeni podaci o obimu ulaganja iseljenika u turistički sektor u BiH, kao ni o broju turističkih posjeta iseljenika u BiH. Međutim, poznato je da stotine tisuća iseljenika redovito posjećuju BiH, što značajno doprinosi rastu broja turista, kao i održavanju brojnih uslužnih djelatnosti u BiH.

U okviru provedbe dokumenta Politika o suradnji s iseljeništvom koje je Vijeće ministara BiH usvojilo 2017. godine, Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH poduzima aktivnosti na provođenju mjere 2.4. Poboljšati suradnju na području gospodarstva, obrazovanja, znanosti, kulture i sporta s iseljenicima, što, između ostalog, predviđa promociju turističkih potencijala kroz iseljeništvo. Dio aktivnosti povezan je s istraživanjima, pa je s tim u vezi provedeno istraživanje među pripadnicima dijaspore o ulozi i potencijalu iseljeništva za razvoj turizma u BiH.

Većina ispitanika iz iseljeništva koji su sudjelovali u istraživanju odgovorili su da već koriste turističke usluge u BiH, poput obilaska turističkih destinacija i konzumiranja domaćih proizvoda, kao i ugostiteljske usluge. 50% ispitanika posjećuje nacionalne parkove i povijesne znamenitosti u BiH, 40% se bavi kulturnim turizmom, a isto toliko pješačenjem, raftingom te sportskim i rekreativnim turizmom. Frizerske i kozmetičke usluge u BiH koristi oko 65% ispitanika iz dijaspore, a zdravstvenu zaštitu gotovo 40% ispitanika.

Što se tiče zadovoljstva postojećom turističkom ponudom u BiH, većina ispitanika iz iseljeništva zadovoljna je prirodnim ljepotama BiH, većina je zadovoljna cijenama, dok je manje od jedne trećine zadovoljno kvalitetom usluge i sadržajem turističke ponude. Kada je riječ o interesu iseljenika za konzumiranje turističke ponude u BiH, većinu njih zanima obilazak turističkih destinacija, zatim konzumiranje autohtonih domaćih proizvoda, posjet nacionalnim parkovima i povijesnim lokacijama, a više od polovine iskazuje interes za planinarenje, rafting i sportsko-rekreativni turizam, kao i za kulturni turizam.

Što se tiče unapređenja turizma iseljeništva, velika većina ispitanika smatra da je za unapredjenje turizma iseljeništva važna promocija i informiranje, kao i prepoznavanje iseljeništva kao važne ciljne skupine za razvoj turizma u BiH – i kao potencijalnih investitora i kao posebnih ciljnih skupina – kao potrošača turizma. tj. kao turisti.

Prema riječima ispitanika, za veća ulaganja iseljenika u turistički sektor u BiH najvažnija je kvalitetna usluga lokalnih vlasti u BiH, općenito bolja informiranost i promocija, te prepoznavanje iseljenika kao važnog ulagača u turistički sektor u BiH.