Познато је да исељеништво доприноси развоју БиХ на различите начине: путем инвестирања, трговине, преноса знања, новчаних дознака, потрошње у БиХ и на друге бројне начине. Улога исељеништва у развоју туризма у БиХ још увијек није довољно препозната ни видљива, иако је сектор туризма једна од најпривлачнијих грана привреде у БиХ за инвестирање исељеништва. Истовремено, исељеништво представља важну скупину која редовно конзумира туристичке услуге у БиХ, те су посредници који доприносе бројнијем доласку страних туриста у БиХ.

Не постоје званични подаци о обиму улагања исељеништва у сектор туризма у БиХ, као ни о  броју туристичких посјета исељеништва БиХ. Међутим, познато је да стотине хиљада исељеника редовно посјећују БиХ чиме значајно доприносе расту броја туриста, као и оџавању бројних услужних дјелатности у БиХ.

У оквиру реализације документа Политика о сарадњи са исељеништвом коју је Вијеће министара БиХ усвојило 2017.године, Министарство за људска права и избјеглице БиХ подузима активности на реализацији мјере 2.4. Унаприједити сарадњу у области привреде, образовања, науке, културе и спорта са исељеништвом у којој је између осталог предвиђена и промоција туристичких потенцијала путем исељеништва. Дио активности се односи и на истраживања па је с тим у вези проведена анкета међу припадницима исељеништва о улози и потенцијалима исељеништва за развој туризма у БиХ.

Већина испитаника из исељеништва који су учествовали у анкети, одговорили су да већ користе туристичке услуге у БиХ попут обиласка туристичких дестинација и конзумације домаћих производа, као и угоститељске услуге.  50% испитаника посјећује националне паркове и историјске локације у БиХ, 40% практикују културни туризам, а исто толико планинарење, рафтинг и спортско рекреацијски туризам. Фризерске и козметичарске услуге у БиХ користи око 65% испитаника из исељеништва, а здравствене готово 40% испитаника.

Када је у питању задовољство постојећом туристичком понудом у БиХ, највећи дио испитаника из исељеништва  су задовољни  природним љепотама БиХ, већи дио је задовољан и цијенама, док је мање од једне трећине задовољно квалитетом услуге и садржајем туристичке понуде.

Када је ријеч о интересу исељеништва за конзумацију туристичке понуде у БиХ, највећи дио је заинтересован за  обиласке туристичких дестинација, затим за конзумацију аутохтоних домаћх производа, посјете националним парковима и историјским локацијама, а више од половине изражава интерес за планинарење, рафтинг и спортско рекреацијски туризам, као И за културни туризам.

Што се тиче унапређења туризма исељеништва, велика већина испитаника сматра да је за унапређење туризма исељеништва битна промоција и информисање, као и препознавање исељеништва као важне циљне групе за развој туризма у  БиХ – и као потенцијалних инвеститора и као посебне циљне групе – као конзументе туристичке понуде  тј. као туристе.

Према мишљењу испитаника, за већа  улагања исељеништва у сектор туризма у БиХ, најважнија је квалитетна услуга локалих власти у БиХ, генерално боље информисање и промоција, те препознавање исељеништва као важног инвеститора у сектор туризма у БиХ.