Sa ženama na čelu tvrtke “Sugar on Top” Aida Makaš se povezala kroz USAID-ov projekt “Diaspora Invest”
Kraj je radnog dana u Dohi. Bosanka sa sjedištem u Kataru, Aida Makas, financijska savjetnica, pridružuje se putem Zooma i povezuje sa Sabinom Muratagić-Daul i Edinom Hadžić, ženama na čelu tvrtke “Sugar on Top” iz Sarajeva.

OD SKICE DO GOTOVE PRIČE

Povezali su se u sklopu USAID-ovog projekta „Diaspora Invest“, koji ima za cilj povezati uspješne članove naše dijaspore s brzorastućim start-up inicijativama u domovini. Razgovaraju o mogućnostima izlaska na tržište Bliskog istoka, dijele svoja iskustva i razmjenjuju informacije.

Tvrtka “Sugar on Top” jedna je od priča nastalih tijekom pandemije. I dok su ekonomska gibanja donosila svakodnevne poteškoće i upozorenja, Edina i Sabina odlučile su napraviti korak naprijed, pokrenuti vlastitu tvrtku i ponuditi potpuno novi set usluga na bosanskohercegovačkom tržištu.

– Naš tim čine profesionalci u različitim segmentima tekstilne i modne industrije, marketinga i proizvodnje. Odlučili smo se okupiti da podržimo ljude koji imaju koncept, poslovnu ideju, da razvijaju proizvode od skice do gotove priče. To smo pokazali i kroz naš brend proizvoda za bebe “Orangetree” koji je postigao veliki uspjeh u zemlji i regiji. Na tom primjeru smo pokazali što može dobra strategija i pristup, kaže Sabina.

Sabina i Edina su imale priliku raditi s klijentima koji su na različitim razinama razvoja i poslovanja.

– Surađivale smo s mladim dizajnerima koji su imali manjak iskustva u komunikaciji s velikim proizvođačima i dobavljačima, s modnim brendovima kojima je potrebna veća učinkovitost za opstanak na tržištu, velikim tvrtkama kojima je potrebna kreativna podrška. U svakoj fazi razvoja ideje se mogu unaprijediti, ponekad je bolje imati vanjsku podršku koja vam može otvoriti neke nove vidike, dodaje Edina.

PRVA ADRESA

Danas tvrtka surađuje s vodećim domaćim brendovima u tekstilnoj industriji, uključujući modne linije i tvrtke “Alma Ras”, “Prevent”, “Dresscode”, “Lenatex”, “Jagy Carriers”, “Femme” i mnoge druge.

– Prijavila sam se u Mentorsku mrežu Biznis centra bh. dijaspore da bih volontirala dio svog vremena povezujući se s poduzetnicama u BiH. Ovo je jedno potpuno novo iskustvo, već vidim da moramo puno naučiti jedni od drugih, ali i povezati se, razmijeniti informacije, osigurati kontakte. Ovdje u Kataru postoji interes za proizvode koje plasiraju tvrtke poput “Sugar on Top”, posebno smo razgovarali o svemu što su predstavili u baby liniji “Orangetree”. Mislim da je za ulazak na međunarodno tržište obično potreban pouzdan distributer i nekoliko dobrih kontakata. Naši ljudi diljem svijeta mogu biti prva adresa na tom putu, zaključuje Aida.

Preuzeto: MojaBiH