Amil Hota je komunikacijski stručnjak koji je na čelu jedne od najutjecajnijih PR tvrtki u Njemačkoj. Životni put ga je iz Sarajeva prvi put odveo u travnju 1992. Tada je trinaestogodišnji dječak preko Skoplja sa sestrom, majkom i rođakom došao u Austriju, gdje je boravio četiri godine, tijekom kojih je Amil naučio Njemački i stekao prvo radno iskustvo.

– U Sarajevo smo se vratili 1997. godine, gdje sam upisao srednju školu Gimnaziju Dobrinja. 1998. godine maturirao sam i upisao Ekonomski fakultet u Sarajevu. Paralelno s upisom na fakultet, radio sam kao prevoditelj u sarajevskoj agenciji. Tako sam dobio priliku da prevedem pregovore između Volkswagena i Vlade Federacije BiH o ponovnoj uspostavi suradnje, reaktiviranju bivšeg TAS-a i pokretanju tvornice Volkswagen Sarajevo. U daljnjem tijeku tog prevoditeljskog angažmana, Volkswagen mi je ponudio šestomjesečnu praksu u novoosnovanoj firmi. Tako je započela moja zapadnjačka karijera u Vogošći kod Sarajeva, otkriva Hota za Diaspora Invest.

Nakon šest mjeseci pripravničkog staža, Amil je dobio ponudu za stalno zaposlenje kao pomoćnik ravnatelja, a godinu dana kasnije postao je šef Odjela za odnose s javnošću i odnose s Vladom. Karijeru je završio u VW-u kao savjetnik za globalni menadžment za političke projekte u jugoistočnoj Europi i do danas je najmlađi savjetnik za upravljanje u povijesti tvrtke.

Početkom 2007. godine Amil je napustio VW i preselio se iz Sarajeva u Berlin s uvjerenjem da će odmah pronaći posao na temelju svog iskustva i referenci. Nakon nekog vremena prihvatio je ponudu tvrtke Scholz & Friends, tada i danas najveće grupe marketinških agencija za kreativni marketing u Njemačkoj, a 2008. godine počeo je raditi kao mlađi savjetnik.

Scholz & Friends su 2010. godine od VW-a zaprimili poziv za natjećaj. Bila je to kampanja s dvoznamenkastim milijunskim proračunom za uvođenje novog modela na europsko tržište, Volkswagen up!, malog gradskog automobila.

Ovaj projekt otvorio je mogućnost otvaranja nove tvrtke u obitelji Scholz & Friends, te je bio razlog za osnivanje tvrtke Blumberry. Prva suradnja s VW-om otvorila je vrata CDU-u. Slijedi poziv za susret s tadašnjim direktorom CDU-a, koji je ujedno bio i generalni direktor kampanje, a nešto kasnije Amilova tvrtka pobijedila je na natječaju za kampanju.

– Izborne kampanje za savezne izbore u Njemačkoj, posebno za najveće stranke, najvažniji su mogući oblik promocije mlade agencije. Vrlo smo dobro iskoristili ovu priliku i dugoročno se uspjeli etablirati kao jedna od najboljih adresa za strateške komunikacije. 2015. godine proglašeni smo najboljom agencijom godine u Njemačkoj.

“Direktor sam Blumberryja od 2012. Užasno volim ovaj posao jer mi daje priliku svakodnevno se baviti barem dvije do tri teme iz spektra najaktualnijih tema našeg vremena. Radim s fantastičnim timom ljudi, od kojih su neki zajedno već 13 godina. Danas savjetujem direktore tvrtki s ukupnom vrijednošću dionica na tržištu preko 100 milijardi eura. ”

Amil zaključuje da ljudi na Balkanu imaju puno talenata, ali da se talenat ne može prepoznati i koristiti u trenutnom sustavu.

– Bosanci i Hercegovci, odnosno svi Jugoslaveni, imaju traga u socijalizaciji koji potječe iz jugoslavenskog društva: mješavina kultura, jednopartijski sustav, relativna sloboda, socijalni kapitalizam, sustav u izgradnji, alergija na individualnu odgovornost. Sve su to čimbenici koji su mnogima od nas usadili potrebu za traženjem načina i rješenja. Život u nekakvom kaosu zbog kojeg ste kreativni. Kad ti ljudi dođu u regulirane sustave, gdje većina igrača igra po pravilima, koriste svoju kreativnost kao konkurentsku prednost. U Berlinu i Njemačkoj živi ogroman broj naših ljudi koji su puno uspješniji od mene. Ljudi koji imaju značajan utjecaj na razvoj društva u Njemačkoj na raznim poljima.

Ulaganja dijaspore neće ostvariti svoj puni potencijal dok država ne stvori odgovarajuće uvjete za privlačenje i realizaciju tih investicija, smatra Amil.

Cjelovit intervju dostupan je na poveznici: http://www.diasporainvest.ba/blog-content/567/amil-hota

Izvor: Dijaspora Invest