Putujuće kućice ili kuće na kotačima idealna su stvar za sve one koji ne drže jedno mjesto i željni novih avantura, a jedan takav proizvod tržištu je stavio na raspolaganje tim stručnjaka iz Tuzle.
Kuće su nastale iz ideje i želje da se povežu SAD i BiH, ali i da se okupi raznolik tim mladih ljudi sa zanimljivim idejama i znanjem.

“Ideja je potekla iz prijateljstva s osobom iz SAD -a. Naša tvrtka “majka” Wilderwise Inc. iz SAD -a odlučila je krajem 2019. godine osnovati tvrtku u BiH koja će osim inženjeringa biti zadužena i za proizvodnju kuća na kotačima. Tijekom 2020 i 2021. godine narast ćemo na ukupno šest zaposlenika i ostvariti izradu, a prva je kuća isporučena u SAD početkom rujna. Tako je nastao Wilderwise, prvo kao freelance posao, a danas start -up iz Tuzle o kojem svi pričaju“, kaže Mirza Mešanović.

Tiny House Movement

Posljednjih godina, prvenstveno u SAD -u, zaživio je Tiny House Movement, odnosno arhitektonski i društveni pokret sićušnih kuća, koji potiče život na manjem prostoru, upravo je to i funkcija ovih putujućih kućica, da se odvezete na željenu lokaciju sa svim potrebnim stvarima i uživate u svojoj tiny životnoj filozofiji.

“Ova vrsta je jedinstvena na tržištu. Jedna je od dvije kuće na tržištu SAD -a koja ima funkcionalan drugi kat. Inače, ostali proizvodi na tržištu uglavnom imaju tzv. Loft koji služi kao spavaća soba ili spremište prostora. Osim funkcionalnog drugog kata, koji se sastoji od spavaće sobe i radne sobe, kuća u donjem dijelu ima dnevni boravak, kuhinju sa svim aparatima, kupaonicu i WC”, kaže Mirza.

Dodaje i da kuće na kotačima zadovoljavaju sve standarde i potrebe za ljudski život. Ovo je stil života koji sve više ljudi počinje slijediti i primjenjivati. Što se tiče kućice za putovanje, manje je više.

“Naš moto je”Living free homes”. Život bez ograničenja, fleksibilan, život koji vam omogućuje da živite život punim plućima. Da, to zvuči utopijski, ali to je ono čemu danas mnogi teže, barem tamo gdje će naše kućice biti prodane. ”To također možemo protumačiti kao život dostojan čovjeka dostupan svima. Stvarne cijene nekretnina divljaju posvuda u svijetu, dok mi nudimo pristojno rješenje za nečije stambeno pitanje za razumnu svotu novca. To jesu najveće prednosti ovih kućica, ali moramo priznati da takav život nije za svakoga. Neka višečlana obitelj, osim za odmor, ne može koristiti ovu kuću posebno tijekom cijele godine. Ali opet, to je pitanje mogućnosti i izbora“, kaže Mešanović.

Model i dizajn putujućih kućica

Ono što ovaj bosanskohercegovački proizvod razlikuje od ostalih je dodatni kat. Za sada se radi o jednom modelu, no tvrtka navodi kako će svaki novi imati više značajki, te da će potencijalni kupci imati veliku ulogu u dizajnu kuće.

“Kućica je izrađena u skladu s trenutnim standardima na ovom području u SAD -u. Konstrukcija je izrađena od aluminijskih profila, a ploče tvrtke Wilderwise koje sami radimo su i ujedno konstrukcijski i izolacijski elementi. Svi izolacijski standardi jasno su definirani i ispunjeni, pa zaista možemo reći da je to siguran, a tehnički i energetski prihvatljiv objekt“, kaže Mirza.

Objašnjava da je kuća projektirana i izgrađena u BiH u sastavljenom stanju pogodna za vožnju, slično klasičnim prikolicama. No, rijetko je da takve mobilne kućice imaju mogućnost dodatnog kata. Kada vlasnici stignu na željeno mjesto, mobilna kućica iz Tuzle se pomoću kliznog krova pretvara u dvoetažnu zgradu s oko 30 četvornih metara korisnog prostora.

Tržište i cijene mobilnih kućica

Iz tvrtka kažu da im je glavni cilj podmiriti potrebe tržišta SAD -a, no želja im je učiniti putničke kuće dostupnima za domaće tržište i tržište Europske unije u budućnosti.

“Dobili smo nekoliko upita iz BiH iz EU, ali ćemo morati pričekati te isporuke tim potencijalnim kupcima. Što se tiče cijena kućica na kotčima, plan je da za ovaj model budu od 80 tisuća USD i više. Da bismo povećali cijenu, moramo uzeti u obzir cijene ulaznih materijala i cijene brodskog prijevoza, a namjera nam je, kao što smo gore rekli, učiniti ih dostupnim široj populaciji, naglašava Mešanović.

Za izgradnju jedne od ovih putujućih kućica bilo je potrebno šest mjeseci, a iz tvrtke navode da će za svaku sljedeću biti potrebno manje. Dodaju i da sve to ne bi bilo moguće bez njihovih partnera i tvrtki u BiH.

“Cijelim smo putem imali podršku partnera iz inozemstva, ali najvažniji su nam u BiH. Kućicu u SAD -u na kraju je otpremila domaća tvrtka. Bez udruživanja i dobre suradnje ovakvi projekti nisu mogući”, zaključuju iz tvrtke.

E.S.

Preuzeto: Dijaspora Invest