Др. Игор Карача током јуна 2019. године био је ангажиран на Музичкој академији на Универзитету у Сарајеву, као један од учесника програма преноса знања из исељеништва у јавне институције у Босни и Херцеговини, а који се реализује у оквиру пројекта „Дијаспора за развој „Д4Д“ – пројекат Министарства за људска права и избјеглице Босне и Херцеговине и Владе Швицерске, у партнерству са Развојним програмом Уједињених нација (УНДП) и Међународном организацијом за миграције (ИОМ).

Карача је студирао музику на Музичкој академији у Сарајеву код Јосипа Магдића и Анђелке Бего-Шимунић. Гостовао је на различитим мајсторским течајевима у Европи, радећи са Bogusławom Schaeffer, Klausom Huberom, Helmutom Lachenmannom, Marc-Andréom Dalbavijem i Marcom Stroppom. Из БиХ отишао је 1999. године у Сједињене Америчке државе да студира композицију на Ohio State Univerzitetu,  гдје је докторирао 2005. године. Тренутно живи у Сједињеним Амерчким државама, гдје предаје композицију, технологију и теоријске предмете на Oklahoma State Univerzitetu u Stillwateru.

Током свог боравка на Музичкој академији у Сарајеву у оквиру пројекта преноса знања, Карача је заједно са студентима обрадио више аспеката дигиталне музичке технологије као што су:  МИДИ секвенцирање, аудио ефекти, снимања и обрада звука, а са заинтересованим студентима било је и практичног рада на продукциији комерцијалне музике.

У разговору са Карачом приликом његове посјете Министарству за људска права и избијеглице Босне и Херцеговине сазнали смо да је позитивно изненађен да постоје институције у Босни и Херцеговини које су заинтересиране за пријенос знања стручњака из дијаспоре те је изузетно задовољан што је добио прилику да путем пројекта Дијаспора за развој  својим знањем и искуством помогне својој домовини Босни и Херцеговини односно Музичкој академији у Сарајеву на којој је студирао. Истиче да је одзив студената за његова предавања био јако добар и да су студенти били заинтересовани да науче нешто ново, а посебно  о најсавременијим техникама компоновања и процесирања звучног материјала.

Карача је мишљења да се стручњаци из исљеништва БиХ требају ангажовати на образовним установама широм БиХ током школске године, а тај ангажман може бити реализован “лицем у лице” или преко Скyпа, обзиром да се много тога може урадити и на великој раздаљини, захваљујући меодерној технологији која је данас већини доступна.

Карачина порука исељеништву БиХ је како каже једноставна “ могућности наше дијаспоре су велике, а знање стручњака који раде у иностранству неисцрпно. Подијелимо оно што смо научили са нашим младим људима. Ми смо добили много тога од образовних установа овдје  у БиХ , много прије него смо завршили специјализације и постдипломске студије вани, а најбољи начин да тај дуг вратимо јесте рад са новим генерацијама које живе у БиХ и које ће се тога увијек сјећати”.