Амил Хота је комуникацијски стручњак који се налази на челу једне од најутицајнијих ПР компанија у Њемачкој. Животни пут га је из Сарајева први пут одвео у априлу 1992. Тада тринаестогодишњи дјечак заједно са сестром, мајком и рођаком преко Скопља долази у Аустрију гдје борави четири године током којих је Амил научио њемачки језик и стекао прва радна искуства.
– У Сарајево смо се вратили 1997. гдје сам уписао Гимназију Добриња. 1998. сам матурирао и уписао Економски факултет у Сарајеву. Паралелно с уписом на факултет сам радио као преводилац у једној сарајевској агенцији. Тако сам добио прилику да преводим преговоре између Волксвагена и Владе Федерације БиХ о поновном успостављању сарадње, реактивацији некадашњег ТАС-а и покретању фабрике Волксваген Сарајево. У даљем току тог преводилачког ангажмана, Волксwаген ми је понудио да радим шестомјесечну праксу у новооснованој фирми. Тако је у Вогошћи поред Сарајева почела моја западна каријера, открива Хота за Диаспора Инвест.
Након шест мјесеци праксе Амил добија понуду за стално запослење као асистент директора те годину дана касније постаје шеф Одјела за односе са јавношћу и односе са Владама. Каријеру у VW -у завршава на мјесту Савјетника глобалне Управе за политичке пројекте у југоисточној Европи и до данас је најмлађи савјетник Управе у историји компаније.
Почетком 2007. Амил напушта ВW те се сели из Сарајева у Берлин са увјерењем да ће одмах пронаћи посао обзиром на његово искуство и референце. Након извјесног времена прихвата понуду из фирме Scholz & Friends, тада а и данас највеће групације креативних агенција за маркетинг комуникације у Њемачкој и од 2008. године почиње радити као млађи консултант.
- године агенција Scholz & Friends добија позив на тендер од стране VW-а. Радило се о кампањи са двоцифреним милионским буџетом за увођење новог модела на тржиште Европе, Волксваген уп!, малог градског аутомобила.
Овај пројекат је отворио могућност за отварање једне нове фирме унутар породице Scholz & Friends, фирме Blumberry. Управо та прва сарадња са VW -ом отвара врата према ЦДУ. Слиједи позив за упознавање са тадашњим директором ЦДУ-а који је уједно био и главни менаџер за кампање те нешто касније Амилова компанија добија тендер за кампању.
– Изборне кампање за савезне изборе у Њемачкој, посебно за највеће странке, су најзначајнији могући облик промоције за једну младу агенцију. Ми смо ту прилику веома добро искористили у успјели да се дугорочно етаблирамо као једна од најбољих адреса за стратешке комуникације. 2015. смо проглашени најбољом агенцијом године у Њемачкој.
“Ја сам директор Blumberriја од 2012. године. Страшно волим овај посао јер ми даје могућност да се свакога дана бавим са најмање двије до три теме из спектра најактуелнијих тема нашег времена. Сарађујем са фантастичним тимом људи, од којих су неки већ 13 година поред мене. Данас савјетујем директоре компанија укупне берзанске вриједности од преко 100 милијарди еура.”
Амил закључује да људи на Балкану имају јако пуно талента, али тај таленат не може бити препознат и искориштен у тренутном систему.
– Босанци и Херцеговци, односно сви Југославени, имају траг у социјализацији који потиче из југославенског друштва: мјешовитост култура, једнопартијско уређење, релативна слобода, социјал-капитализам, систем у изградњи, алергија на индивидуалну одговорност. Све то су фактори који су у многима од нас уградили нагон да тражимо путеве и рјешења. Живот у неком виду хаоса који вас чини креативним. Када ти људи дођу у уређене системе, гдје највећи број играча игра по прописима, своју креативност користе као компетитивну предност. У Берлину и у Њемачкој живи огроман број наших људи који су пуно успјешнији од мене. Људи који имају значајан утјецај на развој друштва у Њемачкој у различитим областима.
Дијаспорске инвестиције неће досегнути свој пуни потенцијал све док држава не створи адекватне услове за привлачење и реализацију тих инвестиција, сматра Амил.
Комплетан интервију је доступан на линку: http://www.diasporainvest.ba/blog-content/567/amil-hota
Извор: Диаспора Инвест