У Штокхолму је одржан први Business Meetup у организацији Асоцијације БиХ предузетника у Шведској (БХНС), посвећен унапређењу привредне сарадње између Босне и Херцеговине и Краљевине Шведске.

Асоцијација окупља привреднике из Шведске и Босне и Херцеговине кроз конкретну сарадњу, размјену знања, умрежавање и јачање капацитета за раст привреде. У новоотвореном сједишту биофармацеутске компаније AstraZeneca, присутни су могли слушати о инспиративним причама водећих технолошких и дизајнерских компанија, али и конкретним начинима за сарадњу наше двије земље.

Назиф Хасановић, предсједник БХНС-а пожелио је добродошлицу учесницима и казао да је овај догађај директан наставак првог Business Foruma, одржаног 1. јуна 2024. године у Гетебургу.

Почасни гости су били Бојан Шошић, амбасадор БиХ у Шведској и Johan Lopes Helgesson, стручњак за умјетну интелигенцију и директор за Европу америчке софтверске компаније Adobe. Lopes је уједно говорио о приликама и изазовима утјецаја умјетне интелигенције на пословање.

“Умјетна интелигенција може изузетно брзо направити милионе савршених верзија и тако олакшати и убрзати производњу, јер је усавршила копирање људске креативности, али само човјек може направити оригинал”, казао је Lopes.

Ведад Хасанагић, суоснивач и шеф технологије софтверске компаније Еволт, која се бави финансијском технологијом, крипто и сигурним трансакцијама, говорио је о дигиталним прозиводима које нуди бх. IT индустрија. Поред сједишта у Сарајеву са преко 50 запослених, Еволт послује у Америци, Шведској и Њемачкој кроз своја представништва у Houstonu и Љубљани.

“Прво ауто купљено криптовалутом у свијету, плаћено је преко апликације EllyPOS, коју је направио Еволт у Босни и Херцеговини. Посебно ми је задовољство што смо ми били пионири ове технологије. Оваква достигнућа су велика прилика за све нас да заједно створимо нешто ново”, сматра Ведад Хасанагић.

Ручни рад је дио традиције Босанаца и Херцеговаца, а бх. производи компанија као што је Занат из Коњица, годинама се продају у најбољим шведским дизајнерским трговинама. Хатиџа Жутић, креативни шеф компаније Sham Carpets која ручно производи 100 посто природне вунене тепихе по мјери, објаснила је шта је све потребно знати о одрживим теписима, за дом или канцеларију са квалитетом и цертификацијама производа који важе у читавом свијету. О томе како из дијаспоре брзо и ефикасно основати компанију у БиХ – од документације до финасирања, говорио је Армин Османчевић, стручњак за дизајн, комуникацију, е-трговину и развој подузетништва.

Асоцијација ће и у будућности радити на конекцијама између Босне и Херцеговине и Краљевине Шведске кроз сарадњу са партнерима попут амбасаде БиХ БиХ у Шведској и Вањскотрговинске коморе БиХ. Овакви сусрети су најбржи начин за успјех привреде и пут ка свијетлијој будућности наше домовине, а на том путу је најважнија сарадња између компанија из истих индустрија како би заједно били релевантнији страним клијентима.

Извор: Klix.ba