Kreirani odgovori na forumu

Pregledavate post 1 (od ukupno 1)
  • Amela Isanovic
    Sudionik
    Slika

    Poštovana/i,

    vidjeh javni poziv za dostavu prijedloga i odlučih da vam pišem. Prvo upućujem čestitke na inicijativi. Ovakav portal (koji najavljujete) nam je zaista potreban. Neophodno je da ujedinimo snage i iskustva u očuvanju, njegovanju a i razvoju bosanskoga jezika. Nastavnik sam bosanskoga jezika u Švedskoj ( i kao maternjeg, a i kao modernog jezika u srednjim školama u Geteborgu). Iskustva pokazuju da želja, nastojanje da se uči i njeguje jezik postoji, ali i da moramo biti izuzetno kreativni u tome. Naravno, portal mora pružiti različite mogućnosti i pristupe ta različite uzraste i starosnu dob korisnika.

    Moramo misliti na sve generacije, od najmlađih do onih koji su se već oprostili od školske klupe (roditelje koji pomalo zaboravljaju i potiskuju riječi osiromašujući tako vokabular).Ono što sama činim i što, po procjeni okoline a i mene same, daje dobre rezultate, pa bih samim tim da predložim i vama, jeste:

    – mogućnost kreiranja i igranja kvizova (tipa kahoot) za starije učenike, jer ovakvo učenje i provjera znanja prati trend ubrzanog učenje i životnog ritma. Bilo bi divno imati aplikaciju za androide koja će imati rječnik i pravopis, aplikaciju koja će im biti pri ruci u svakom trenutku.

    – za gimnazijalce i studente, osim aplikacije, imati i mogućnost kreiranja videa, snimanja (iz)govora, upoređivanja, ali i mrežnog povezivanja s mladim/govornicima bosanskoga jezika iz cijelog svijeta. (tzv. sobe za razgovor)

    – posebno bih istakla potrebu kreativnog sadržaja za najmlađe. Sadržaja obogaćenog lutkom i lutkarstvm. Naime, lutkarstvom se bavim već 15 godina, autorica sam nekoliko metodičkih priručnika za nastavnike, od kojih se dva bave i prezentiraju iskustva u primjeni lutke i lutkarstva u nastavi i vannastavi. Ipak, kada sam prije 16 mjeseci došla u Švedsku, nisam ni slutila koliko će lutka biti korisna u nastavi maternjega jezika. Lutak Dino (lutka koju najviše koristim) uči djecu nove riječi, s njime vodimo dijalog, šaljemo ga na putovanja, daje nam savjete, snimamo videa…Uz pomoć lutka djeca se oslobađaju straha od grešaka, imaju slobodu kreativnog razmišljanja, uče kroz igru. Sigurna sam da bi serijal kratih videa kroz koje bi neka lutka učila djecu nove riječi, vodila kratke dijaloge, objašnjavala pojmove…bila itekako gledana ali i korisna aktivnost. Videa ne bi trebala biti duža od 3 minute. Poznato je da djeca uz animirane likove najlakše uče. Npr.mojim učenicima sam preko raspusta podijelila lutke, koje sam sama izradila, sa zadatkom da ih uče bosanski jezik, da ih vode sa sobom u grad, u goste, te da poslije pričamo o tome i pišemo knjigu. Aktivnost je voše nego uspjela. Djeca su načinila videa, slala fotografije a lutkice su putovale širom svijeta. Naravno, ovo je samo jedan od primjera. Lutkom su pričala i pričaju o domovini, recituju, lutak pita i uči nas dijelove tijela, lica, uči nas nazive dijelova odjeće, uči nas boje, priča o rijekama i sl. Lutku opisujemo, učimo s njom o tradiciji, nainu odijevanja, kako postaviti pitanje, dati odgovor, vježbamo izgovor afrikata, učimo matematiku. Izradom lutaka njegujemo estetske vrijednost i ekološke ideje……Sve ovo bi mogao biti sadržaj kratkih videa koji bi bili korisni djeci, roditeljima,učiteljima i nastavnicima u domovini i inostranstvu.

Pregledavate post 1 (od ukupno 1)