Omer Halilhodžić je rođeni Mostarac sa adresom stanovanja van Bosne i Hercegovine. U svijetu je prepoznat kao jedan od najboljih i najpoznatijih dizajnera automobila u svijetu. Nedavno je pobijedio na Škodinom konkursu za njihov prvi električni automobil, koji će se zvati Eniac.

Halilhodžić je rekao da je to prvi automobil tog tipa kojeg će češki proizvođač izbaciti na tržište, a bit će predstavljen najvjerovatnije krajem godine. “Dizajn automobila je nešto što se radi u konkurenciji, stalno imamo takmičenja, ima više prijedloga – pobijedi samo jedan. Ovog puta je pobijedio moj dizajn, to je meni najnormalnije. Ipak niko ne bira auto jer sam ga ja uradio, nego zbog dizajna. Ja sam freelance dizajner, ne radim u Škodi – nego me uzmu. Radio sam po cijelom svijetu. Ovo je veliki koncern, šefovi iz drugih firmi su vidjeli auto i odabrali ga.

Halilhodžić je podsjetio da je Škoda jedna od najstarijih automobilskih firmi na svijetu, a ove godine proslavljaju 125 godina postojanja. “Imaju posebno mjesto u VW koncernu i sviđa mi se raditi s njima. Teže je raditi za njih nego za Ferrari, Mercedes ili firme sa većim imidžem. Škoda je svjetska firma, prodaja i kvalitet govori o tome.

Studij je počeo u Mostaru, ali se prebacio u Sarajevo na studij dizajna. Nakon što je diplomirao i dobio diplomu, dobio je i stipendiju iz New Yorka za najboljeg mladog dizajnera.

“Preporučili su mi da idem vani. TAS mi je ponudio posao, da razvijamo novog Caddyja. Tada nisam bio zagrijan za to. Htio sam da idem vani. Otišao sam u Wolfsburg, gdje je sjedišta Volkswagena. Ostao sam tamo četiri godine – to su mi prva profesionalna isksutva. Vani sve zavisi od tebe i kako radiš. Imaju izgrađen sistem vrednovanja i nagrađivanja. Sve ima svoje nivoe.

Inspiraciju za dizajn automobila crpi svuda oko sebe, to mogu biti i ljudi – kako je rekao, a posebno ga inspiriše ljepota žene, kao i njen karakter, istakao je tokom razgovora.

Pojasnio je i to da dizajn automobila nije samo jedan crtež – nego proces koji traje nekoliko godina, a rekao je i to da Škoda godišnje proizvede milion i pol automobila.

Mladima u BiH je poručio: “Neka ne čekaju da neko za njih napravi budućnost, nego neka uzmu stvar u svoje ruke. Zato sam i ja otišao vani”, rekao je.

Mostar i plavo mostarsko nebo mu nedostaju, kao i ljudi – ali se osjeća kao stanovnik planete Zemlje i dobro mu je i na Sjevernom polu – samo ako ga niko ne dira.